Головними її завданнями та принципами стануть: доступність, енергоощадність та екологічність.
Як повідомляють на сайті Вінницької міської ради, реалізація документу передбачає оновлення тролейбусного та автобусного парку, цюрихські вагони з низькопідлоговими секціями, продовження капремонтів колій та контактних мереж. Йдеться про Програму розвитку міського пасажирського транспорту та організації дорожнього руху на 2025-2029 роки, яку затвердили депутати на жовтневій сесії міської ради.
Це важливе для нашої громади рішення в контексті одного з ключових пріоритетів Вінницької міської ради – «Стійкості», зазначає Вінницький міський голова Сергій Моргунов.
«Особливо це актуально з погляду безбар’єрності. Враховуючи, що наш громадський транспорт мешканцями громади та гостями Вінниці оцінюється як один з найкращих в Україні, ми маємо підтримувати цей статус надалі. Передусім йдеться про збільшення частки екологічного громадського транспорту, перехід на електробуси із зарядними станціями», – каже міський голова.
Серед пріоритетних напрямків Програми забезпечення якісної роботи міського електротранспорту та муніципальних автобусів. До 2029 року на маршрутах міста вдвічі збільшиться кількість екологічних автобусів.
«Програма передбачає збільшення кількості комфортного, безпечного, економічно вигідного, чистого для довкілля, а головне – безбар’єрного та доступного для всіх пасажирів транспорту в нашій громаді. Мова, зокрема, про адаптацію Tram-2000 до наших умов. Наразі Вінницька транспортна компанія вже працює над виготовленням низькопідлогової секції трамвайного вагона», - розповідає директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.
Затвердивши Програму, депутати також погодили придбання низькопідлогових тролейбусів, на кшталт «Solaris».
За словами Сергія Моргунова, таке рішення не лише покращить якість перевезення пасажирів у нашій громаді, а і допоможе зменшити викиди шкідливих речовин в атмосферу та зменшить витрати на паливно-мастильні матеріали.
«Наше завдання до 2029 року замінити тролейбуси “ЗІУ-9”, адже вони старого зразка, енергозатратні та з високою підлогою. Зробимо це шляхом придбання нових, низькопідлогових, та виготовлення фахівцями Вінницької транспортної компанії інклюзивних тролейбусів “VinLine”, зокрема, з автономним ходом», – додає Сергій Моргунов.
А відтак продовжується робота Вінницької громади в напрямку Зеленого курсу, задекларованого у 2022 році.
Як і в попередні роки, у Вінниці продовжать планові та капітальні ремонти муніципального транспорту, та його обслуговування працівниками підприємства.
А щоб транспорт курсував без перебоїв, не зупинятиметься і модернізація та реконструкція трамвайних колій і контактної мережі електротранспорту, капітальний ремонт кабельних ліній тягових підстанцій, заміна обладнання тягових підстанцій, заміна система телекерування.
Передбачає Документ й утримання в належному стані інформаційних панелей з розкладами руху на трамвайних та тролейбусних зупинках, своєчасне проведення заміни пошкоджених панелей.
Оновлення дорожньої розмітки – також один з важливих аспектів безпеки для мешканців Вінницької громади. Тож визначено в Програмі й нанесення роздільних смуг для руху транспорту, піших переходів, острівців безпеки бригадою КП «Вінницька спеціалізована монтажно-експлуатаційна дільниця з організації дорожнього руху». А заразом і утримання та технічне обслуговування світлофорних об’єктів, заміна й встановлення дорожніх знаків.
Фото: Вінницька міська рада