Послуга "Супровід під час інклюзивного навчання" планується офіційно надаватись дітям, які потребують такої підтримки під час інклюзивного навчання, з вересня поточного року.
Як інформують на сайті Вінницької міської ради, у Вінницькій МТГ 57 діток мають потребу в асистенті. Тематичний курс "Супровід під час інклюзивного навчання" пройдуть батьки та помічники дітей з ООП, щоб останні комфортно почувалися під час навчального процесу у школі чи дитсадку
За словами заступниці міського голови Галини Якубович, місто продовжує вдосконалюватися в різних сферах, аби кожен вінничан почував себе комфортно. У напрямку створення безбар'єрного середовища Вінниця почала активно працювати близько п’ятнадцяти років тому.
"Ми продовжуємо активну роботу в цьому напрямку, адже розуміємо, що кожна дитина, яка має особливі освітні потреби повинна бути повністю захищена і отримувати повноцінні освітні послуги", - додала Галина Якубович.
Щоб працювати асистентом дитини, потрібно пройти 60 годин спеціальної підготовки, розповіли організатори навчання. Такий термін, зазначають вони, визначений державним стандартом.
"Діти з особливими освітніми потребами, в тому числі діти з інвалідністю, мають право на отримання соціальної послуги з супроводу під час інклюзивного навчання. Перед асистентом дитини з особливими освітніми потребами постає чимало викликів: допомога в самообслуговуванні, підтримка у спілкуванні та комунікації з дітьми, педагогами та іншими особами, допомога під час пересування та здійснення рухової активності тощо. Загалом, якщо говорити про важливість даної послуги, то варто зазначити, що дітям з ООП вона необхідна для комфортного перебування у соціумі. З бюджету ВМТГ виділили кошти, аби вінницькі діти з освітніми особливими потребами мали можливість соціалізуватися за підтримки асистентів, які будуть поруч з ними", - розповіла директорка департаменту соціальної політики Валентина Войткова.
За словами директорки департаменту освіти ВМР Оксани Яценко, інклюзивна освіта - це комплексна робота і соціальної сфери, і освітянської. Також вона додала, що у заклада освіти Вінниці з кожним роком збільшується кількість інклюзивних груп, класів та ставок асистентів вчителя та вихователя . В цій кропіткій праці потрібно соціалізувати малечу з ООП, адже вони не мають бути виключені з соціуму, а навпаки - бути повноцінними громадянами міста і держави.
Фото: Вінницька міська рада