Найчастіше довірливих громадян обдурюють за схемою "ваш син/дочка потрапив у поліцію".
Як повідомляють у Поліції Вінницької області, з початку року працівники поліції зареєстрували 960 звернень громадян щодо вчинення відносно них шахрайських дій.
Серед найпоширеніших видів шахрайств є "звільнення родичів з поліції", непритягнення їх до кримінальної відповідальності за винагороду, купівля товарів через мережу Інтернет та отримання доступу до платіжних карток.
Зазвичай аферисти телефонують своїм потенційним жертвам вночі на стаціонарний чи мобільний телефон. Шахраї повідомляють, що їх близькі потрапили у біду.
Аби залагодити ситуацію й уникнути покарання, вони пропонують переказати або залишити їм у визначеному місці значну суму. На роздуми злочинці не залишають часу й наполягають на негайному прийнятті рішення.
Найчастіше жертвами аферистів стають люди похилого віку. Довірливі пенсіонери віддають усі свої заощадження «посереднику», який приїжджає до них додому.
Ще один вид шахрайства, який використовують злочинці, – купівля товару через мережу Інтернет. Під час розрахунку зловмисники пропонують продавцеві провести певні дії з карткою безпосередньо біля банкомата.
Шахраї переконують, що перерахунок коштів з картки на картку можливий лише тоді, коли вони будуть знати зміст смс-повідомлень, що потерпілим їм на телефон. Якщо ж зловмисникам вдалося переконати людину виконати всі умови, вони мають можливість зняти кошти з її рахунку.
Також трапляються випадки, коли зловмисники реєструються в Інтернет-магазині під вигаданим іменем, вказуючи тимчасові телефонні номери. Після чого виставляють у продаж неіснуючий товар за ціною, нижчою за ринкову.
Отримавши кошти чи завдаток, злочинці вимикають телефон.
Як не стати жертвою шахраїв?