Вінничанам презентували розроблений Пенсійним фондом сервіс, який дозволяє перевести дані людини про працевлаштування із паперової версії в цифровий формат. Його розробили для зручності нарахування трудового стажу, а згодом і пенсії.
Під час пресконференції представники Пенсійного Фонду України розповіли як самостійно оцифрувати трудову книжку, через персональний кабінет. За словами Голови правління Пенсійного фонду України Ірина Ковпашко, потрібно відсканувати свою трудову книжку та завантажити дані до її електронної версії. Внести дані до електронної трудової книжки може також і роботодавець. Оцифрування трудової - гарантія того, що вона не буде втрачена. Навіть, якщо вас буде звільнено з підприємства, яке надалі ліквідують. Електронний варіант документу унеможливлює махінації з оригіналами первинних документів чи незаконні виправлення.
Начальниця Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області Олена Корчака розповіла про використання електронних послуг Пенсійного фонду вінничанами.
«Сервіс «електронна трудова книжка» популярний, тому що він є першою сходинкою до автоматичного призначення пенсій. Говорячи мовою цифр, до Пенсійного фонду Вінниччини надійшло 2863 скан-копій, близько 2 тисяч з яких вже оцифровано. Незалежно від форми власності, роботодавці добровільно долучаються до процесу переведення трудових книжок в цифру, допомагаючи найманому працівнику спокійно чекати свого пенсійного віку. Для прикладу: відділ освіти Вінницької РДА оцифрував 23 книжки, Вінницький національний медуніверситет ім. М.І. Пирогова – 17, Гайсинська та Липовецька центральні районні лікарні – 17 та 16 відповідно. Ці кейси корисні для наших відвідувачів, адже надалі, маючи електронну трудову книгу, процес розрахунку права на призначення пенсії та її суми за 10 хв. не за горами», - зазначила Олена Корчака.
За словами Ірина Ковпашко, ще один корисний інструмент - це пенсійний калькулятор. За його допомогою можна підрахувати вік виходу на пенсію, її розмір та різноманітні доплати й надбавок. За допомогою цього сервісу можна самостійно вносити дані про періоди трудової діяльності, яких не вистачає у державному реєстрі.
Пенсійний фонд має інформацію про страховий стаж українців з 2004 року. Це інформація про сплачені страхові внески — про нараховані суми офіційної заробітної плати — з 1998 року. Але нічого нам не відомо про той стаж, який людина набула раніше, про періоди навчання до цього часу, про військову службу, — зазначила Ірина Ковпашко.
Додамо, що Верховна Рада України схвалила закон про скасування трудових книжок. У тексті законопроєкту пропонується ввести облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування. У зв'язку з цим передбачається врегулювати механізм накопичення, обробки та використання цієї інформації, зокрема, для ведення трудових книжок, обчислення страхового стажу, укладення трудового договору, призначення пенсій, а також встановити умови доступу до цієї інформації.