Новини

Сучасний транспортний хаб: мер Вінниці Сергій Моргунов оприлюднив проектне бачення реконструкції площі Привокзальної

21 квітня 2021, 10:12

Це частина стратегічного проекту "Вінницька миля", яка передбачає оновлення проспекту Коцюбинського з прокладанням трамвайних ліній.

Як повідомив на своїй сторінці у Фейсбук міський голова Сергій Моргунов, над проектом реконструкції привокзальної площі у Вінниці фахівці з просторового розвитку разом з українськими та міжнародними експертами працювали ще з 2012 року. Сьогодні цю роботу курує Агенція просторового розвитку.

За словами Сергія Моргунова, архітектори взяли за основу концепцію транспортного хабу. Це місце, де всі види громадського транспорту максимально наближені до головного входу вокзалу. Фахівці пропонують, щоб від нього через усю площу йшов широкий пішохідний перехід, який розділив би простір на дві функціональні зони. Одна – для платформ висадки, інша – посадки.

Платформи громадського транспорту, вважають розробники, повинні бути в такій послідовності: дві лінії трамваю, далі – тролейбус, автобус, таксі, лінія приватного транспорту, дві лінії приміського транспорту. За проектом посадка-висадка відбуватимуться практично на ґанку вокзалу – 50 м від входу. А сьогодні трамвай, наприклад, зупиняється за 300 м від вокзалу.

Приміські маршрути, зокрема й ті, що пов’язані з громадами Великої Вінниці, експерти радять також пов’язати з транспортним вузлом. Під них варто виділити дві лінії на платформах – ближче до вул. Батозької. Окремі платформи та лінію передбачають для служб таксі та короткочасного паркування приватного транспорту.

А на місці розворотного трамвайного кільця, що існує, спеціалісти бачать багаторівневий паркінг на 300 авто. Адже сьогодні територія біля вокзалу не може задовольнити попит, який зростає.

"Такі зміни, на думку авторів проектного бачення, підвищать динаміку руху та якість посадки-висадки пасажирів", - підкреслив Сергій Моргунов.

Окрім того, стоїть завдання підвищити комфортність та доступність простору. Очікування потягу повинне бути приємним для пасажирів. Для цього пропонують облаштувати криті платформи з новою якістю навігації – помітними та зрозумілими орієнтирами. Також – збільшити освітлення площі та озеленити її.

"Фахівці з просторового розвитку підкреслюють, що за рахунок компактних платформ простір для пішоходів може збільшитись майже на 20%. Розробка робочого проекту реконструкції Привокзальної площі орієнтовно планується на наступний рік. А для початку робіт необхідно закумулювати значний фінансовий ресурс та заручитися підтримкою зацікавлених сторін", – підсумував Сергій Моргунов.

Зображення: Фейсбук/Сергій Моргунов

Поділитися :