Стратегію розвитку туризму міста презентували громадськості під час громадських слухань 7 вересня в хабі «Місто змістів». Це галузевий стратегічний документ, який визначить напрямок розвитку туризму у Вінниці на найближчі 10 років.
Як зазначається на сторінці департаменту маркетингу міста та туризму, стратегія розвитку туризму міста Вінниці до 2030 року розроблена за підтримки Проекту ПРОМІС, який впроваджує Федерація канадських муніципалітетів за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади.
Розпочав захід заступник міського голови Андрій Очеретний, який розповів, що всього до роботи долучилися близько 60 представників та представниць туристичної сфери міста, які працювали над розробкою SWOT-аналізу, візією, стратегічними напрямками, новими туристичними продуктами і проектами. Також перелік проєктних ідей могли наповнювати самі вінничани й вінничанки у форматі відкритого збору та туристичного хакатону.
Це перша галузева стратегія нашого міста до 2030 року, написана у відповідності до Концепції інтегрованого розвитку міста Вінниці 2030. Ми вдячні нашим надійним партнерам з канадського проєкту ПРОМІС за допомогу у написанні стратегії, а також тим десяткам підприємців, освітян, музейників та активістів, котрі долучилися до діяльності робочої групи та збору проектних ідей. Завдяки ним ця стратегія відобразила бачення самих гравців туристичного ринку в синергії з діями органів влади. Лише в такій тісній співпраці ми можемо досягнути поставлених цілей і перетворити Вінницю на омріяну дестинацію як для внутрішнього, так і для в’їзного туриста, - наголосив Андрій Очеретний.
Директор департаменту маркетингу міста та туризму Олександр Вешеолені розповів, що за сформованою візією Вінниця туристична у 2030 році має стати центром відпочинкового та ділового туризму на берегах Південного Бугу зі збереженою історичною автентикою, розвиненою мережею наземного та авіасполучення, зручною та безпечною туристичною інфраструктурою, з цілорічною та різноманітною програмою перебування, що поєднує сучасність з інтеркультурним минулим та дозволяє насолоджуватися містом і його околицями відвідувачам з різними фінансовими можливостями.
Реалізація заходів Стратегії розвитку туризму передусім відбуватиметься через міські цільові програми, першу з яких на період 2021-2023 років уже розробляє профільний департамент міської ради. Важливо пам’ятати, що розвиток туризму залежить як від органів влади (центральних та місцевих), так і від активності бізнесу й громади. Для втілення цілей нашої стратегії існує достатньо широке поле залучення інвестицій та грантових коштів з українських і міжнародних фондів. Туризм у часи пандемії входить в пріоритети програм ЄС, США, ООН та інших організацій, а наявність розвиткових заходів і проектів у галузевій стратегії міста в рази збільшує шанси отримати ресурси для впровадження інновацій, інфраструктурних змін, будівництва та реконструкції, підтримки малого та середнього підприємництва (зокрема, стимулювання об’єднання бізнесу для збільшення його конкурентоздатності), - наголосив пан Вешелені.
Зазначається, що окрім Стратегії розвитку туризму, на обговорення був винесений також Звіт про стратегічну екологічну оцінку, який не виявив негативного впливу передбачених заходів на довкілля. Представники та представниці громадськості мали можливість поставити запитання та обговорити туристичні проєкти, внесені в стратегію. Після цього присутні одноголосно проголосували за схвалення тексту стратегії та звіту про її стратегічну екологічну оцінку. Стратегія розвитку туризму міста Вінниці до 2030 року буде винесена для голосування депутатами Вінницької міської ради на найближчій сесії.