Заслужена лікарка України Ольга Богомолець нещодавно в одному зі своїх останніх інтерв’ю порушила дуже серйозне питання – навіщо потрібна школа, яка не вчить дітей мислити?Утім, криза вітчизняної системи освіти має цілком вимірювані показники. Згадаймо останні результати міжнародного дослідження якості освіта PISA, які були оприлюднені в грудні 2023 року.Мета дослідження спрямована на оцінювання здатності 15-річного учнівства застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у реальних життєвих контекстах. Дослідження відбувається раз на три роки й охоплює понад 80 країн та економік світу. 2022 року Україна вдруге взяла участь у дослідженні.У середньому, за підсумками PISA-2022, спостерігалося безпрецедентне падіння успішності за всіма предметними галузями дослідження у всіх країнах. Причиною експерти називають тривале дистанційне навчання під час пандемії. А в Україні додалася ще й повномасштабна війна.Згідно з результатами, у математичній галузі в українських учнів найнижчий рівень освітніх втрат серед усіх досліджуваних галузей: якщо порівняти з минулим циклом, ці результати погіршилися на 12 балів.Загалом PISA-2022 показало суттєве зростання частки тих, хто не може зробити базові розрахунки. Згідно з результатам, таких підлітків в Україні 42%, тоді ж як у 2018 році їх було 36%.Такі діти можуть виконувати елементарні арифметичні операції, але не здатні застосовувати їх для розв’язання практичних завдань. Наприклад, прорахувати відсотки по кредитах. Які сьогодні основні проблеми шкільної освіти? Чи виправдало себе дистанційне навчання? Як боротися з булінгом? Яким має бути сучасний вчитель і чи обов’язково для нього мати педагогічну освіту? Про це – у розмові