Новини

Понад 2 мільйона гривень туристичного збору надійшло до бюджету Вінниці

3 лютого 2023, 11:39

Попри воєнний стан, у Вінниці протягом 2022 року змогли провести 231 туристичну подію, а надходження від туристичного збору майже на 200 тисяч гривень зросли, у порівнянні з попереднім роком. Такі дані озвучили на черговому засіданні виконавчого комітету Вінницької міської ради.

Директор департаменту маркетингу міста і туризму міської ради Олександр Вешелені, звітуючи про підсумки роботи галузі у 2022 році розповів, що в умовах воєнної агресії росії, розпочатої 24 лютого, українська економіка та сфера туризму, зокрема, переживають найбільший кризовий стан за останні десятиліття. В’їзний туризм практично перестав існувати, а споживачами туристичного продукту були вінничани, внутрішньо переміщені особи, а також представники гуманітарних місій та організацій.

"В умовах викликів воєнного часу, питання розвитку туристичної пропозиції Вінниці та її просування потребувало актуалізації та адаптації до нових реалій. У перші тижні та місяці широкомасштабного вторгнення туристична спільнота активно долучилась до різних волонтерських центрів, зокрема до Гуманітарного хабу «Вінниця» – спільного проєкту Вінницької міської ради та БФ «Подільська громада», який прийняв та розподілив понад 1200 тон гуманітарної допомоги. Посильну роль у роботі з ВПО надавали заклади гостинності, які приймали на нічліг і забезпечували харчуванням десятки тисяч переселенців", - зазначив Олександр Вешелені. 

                                                                    

У 2022 році надходження від туристичного збору у Вінниці склали 2 мільйона 122 тисячі 224 гривні, що на 199 тисяч 707 гривень більше, ніж у 2021-му; а кількість ночівель зі сплатою туричного збору становила близько 59,4 тисяч. У 2022 році музеї міста відвідали 195 тисяч 795 осіб, що вдвічі менше, ніж у постковідному 2021 році. Таку тенденцію фахівці пояснюють введенням особливих вимог щодо збереження та евакуації музейних експонатів, а також відсутністю стабільних туристичних потоків і організованих екскурсійних груп (зокрема, з навчальних закладів).

"Попри це вінницькі музеї одними з перших в Україні відновили свою роботу ще у квітні, забезпечуючи дозвілля і психологічне розвантаження містян та ВПО. Після кількарічної перерви,  нову стала доступною для відвідувачів експозиція Музею української марки імені Якова Балабана з найбільшою колекцією українських марок у світі", - каже директор департаменту маркетингу міста та туризму.

У Вінниці упродовж 2022 року відбулося понад 200 туристичних заходів різного спрямування. Понад 130 з них організував новостворений Офіс туризму Вінниці, у співпраці з місцевими гідесами (їх відвідали понад 2000 осіб, приблизно 60% відвідувачів були переселенцями). Ще сотню заходів провів департамент маркетингу міста і туризму спільно з партнерами, більшість з них були для внутрішньо переміщених дорослих і дітей: безкоштовні ознайомчі прогулянки «Пізнай Вінницю», історичні лекції, трамвайні екскурсії, кулінарні майстер-класи, катання на SUP-дошках, заняття зі скелелазіння, відвідування мотузкового парку та багато іншого.

Комунальне підприємство «Офіс туризму Вінниці» у перший рік своєї роботи надало понад 4000 консультацій в телефонному та онлайн-режимі. У червні було презентовано платформу подарунків «BYVI», створену разом з 37 вінницькими майстрами для підсилення туристичної активності та ідентифікації Вінниці в Україні та світі.  Для розповсюдження інформації на туристичну тематику, на туристичному сайті міста visit.vinnytsia.city  з’явився новий розділ «Новини», а наприкінці року створено телеграм-канал «Туристичні новини Вінниці».

"В літньо-осінній сезон ми оновили презентацію туристичних продуктів міста і надіслали на адреси 83  туристичних компаній. Пропозицію доповнили телефонною комунікацією з представниками туристичних операторів та сформували перелік 25 актуальних турів до Вінниці. Частина з них, на щастя, відбулася в осінній сезон", – розповів Олександр Вешелені.

Також минулого року, в рамках осіннього засідання Туристичної ради, компанія Moreinfo презентувала комплексну концепцію сучасної туристичної навігації міста, яка втілюватиметься в найближчі роки. Детальніше про це за посиланням: https://bit.ly/3x4CN5X                                                                         

У листопаді було випущено першу міську гастромапу «Смачна Вінниця», до якої долучилося 38 закладів гостинності, вони ж забезпечили і фінансування друку 7000 примірників, доступних у точках перебування вінничан і туристів. Наприкінці розгляду цього питання на засіданні виконкому секретар міської ради Павло Яблонський зазначив, що у зв’язку з війною про повноцінний туризм важко говорити, адже багато цікавих заходів і фестивалів, що були заплановані, не відбулися. Втім, з його слів, туристична галузь дуже швидко реагує на виклики і має потенціал для відновлення.

«На жаль, війна все скоригувала. Але ми сподіваємося, що після перемоги багато людей захочуть відвідати Україну і Вінницю зокрема, тому маємо бути готові показати їм наші багатства», – наголошує Павло Яблонський.

                                                                   

 

Поділитися :