В умовах війни належну увагу приділяють психологічному стану дітей, особливо тих, хто втратив близьких.
Актуальним є створення якісної соціально-психологічної підтримки в навчальних закладах – це запорука стабілізації психоемоційного стану, комунікації підлітків, це сприяє їх соціалізації. Як цю роботу налагоджено у Вінницькому ліцеї № 18 – розповіла в етері проекту «Рефлекторія» його директорка, депутатка Вінницької міської ради Катерина Поджаренко.
«Враховуючи те, що у нашому Ліцею створено досить якісне укриття, яке може прийняти одночасно понад півтори тисячі осіб, в січні ми розпочали навчальний семестр в «живому» форматі. В разі потреби – учні та вчителі організовано спускаються у сховища, де обладнані місця для перебування, є санітарні кімнати, працює водопостачання та вентиляція, медичний пункт, наявний мінімальний комплект харчів. Робимо «оффлайн» для того, аби залучити дітей до спілкування, до комунікацій, до участі у волонтерських рухах та різних заходах соціального спрямування на підтримку ЗСУ та внутрішньопереміщених осіб. Адже саме в цей період надзвичайно актуальною є проблематика національно-патріотичного виховання наших дітей: всі вони у нас мають переконливу позицію в обов’язковій перемозі України!» - сказала пані Катерина.
Сьогодні у навчально-виховному процесі певним чином зміщено деякі акценти: якщо до повномасштабного вторгнення максимум уваги приділяли освітній програмі, то сьогодні не менш важливими аспектами стали патріотичне виховання, волонтерство: діти працюють на допомогу ЗСУ, формують «гуманітарку», збирають кошти під час благодійних заходів.
Працюють школярі й над проектами «Молодь дебатує», арттерапія «Фарби життя», організовують тренінги щодо протидії гендерному насильству та беруть активну участь в роботі Міжрегіонального координаційного гуманітарного штабу.