Новини

"Місто повністю готове, чекаємо коштів": Сергій Моргунов пояснив реальний стан справ з реконструкцією вінницького аеропорту   

24 червня 2021, 14:10

Кабмін затвердив порядок використання державних коштів шістьма аеропортами ще минулого тижня. Проте обіцяні кошти досі не надійшли.

Вінницьке летовище входить до шести аеропортів України, які цього року мають отримати фінансування з державного бюджету для проведення реконструкції. Як розповів вінницький міський голова Сергій Моргунов, порядок використання коштів цими об’єктами, минулого тижня затвердив постановою Кабінет Міністрів. Проте обіцяні на цей рік  604,27 млн грн й досі не надійшли. Як пояснив очільник міста, мерія вже провела з організацією-підрядником, підготовчі організаційні роботи до початку реконструкції злітно-посадкової смуги. І готова їх розпочати, як тільки отримають фінансування з Києва. 

Сергій Моргунов зокрема нагадав, що ще у 2019 році уряд Володимира Гройсмана виділив 350 млн грн на перший етап реконструкції злітно-посадкової смуги Вінницького міжнародного аеропорту. Однак уряд Олексія Гончарука ці кошти з держбюджету відкликав. 

Ми готові були розпочати реконструкцію смуги ще  восени 2019 року, проте уряд Гончарука ці кошти фактично у нас забрав.  Провели всі тендерні процедури, пройшли всі погодження та експертизи. І компанія "АЛЬТКОМ", яка стала переможцем цього тендеру, була готова розпочати роботи, - каже міський голова.

Нагадаємо, що минулого року уряд Шмигаля залишив Вінницю у Державній цільовій програмі розвитку аеропортів до 2023 року, але вже без виділення коштів. А під час візиту до Вінниці президент Зеленський пообіцяв, що реконструкції аеропорту "Вінниця"  все ж бути. 

Також міський голова зазначив, що реконструкція вінницького аеропорту, - це питання інвестиційної й туристичної привабливості вінницького регіону, а також національної безпеки.

Питання реконструкції злітно-посадкової смуги, це питання національної безпеки, тому що тут знаходиться штаб повітряних сил ЗСУ.  Зі свого боку Вінниця, коштом міського бюджету та за рахунок залучених кредитних коштів, вже цьогоріч проводитиме реконструкцію аеровокзалу. Щоб створити належні умови для якісного перевезення пасажирів, як на міжнародних напрямках, так і на внутрішніх напрямках авіасполучення, - пояснив Сергій Моргунов. 

Аеропорт у Вінниці потрібен не лише місту, але й сусіднім з Вінниччиною областям, вважає голова обласної ради В'ячеслав Соколовий. Він  наголосив на необхідності земельної ділянки  для обслуговування всієї інфраструктури вінницького аеропорту.

На минулій сесії облрада прийняла важливе рішення про обмін земельних ділянок. Оскільки для якісного функціонування аеропорту потрібна зона обслуговування: це термінал та логістичний центр. Тому облрада передала земельну ділянку в межах 30-ти гектарів, в міську власність, натомість Вінниця передала області іншу земельну ділянку. Ця територія дозволить забезпечити зовнішню інфраструктуру для обслуговування аеропорту. Тому ми тут демонструємо співпрацю і так має бути й надалі. Взагалі для команди "Української стратегії Гройсмана" важливо, аби регіон розвивався в усіх напрямках, як місто, так і область, - розповів В'ячеслав Соколовий. 

Прокоментував питання аеропорту і депутат облради Владислав Скальський, зазначивши на своїй сторінці у Фейсбук, що Вінниця потребує сучасної авіаційної інфраструктури та це було зрозуміло ще у 2018, коли за кошти міського бюджету Вінниці почали процес проектування реконструкції злітно-посадкової смуги.  Він нагадав, що у 2019 році пройшли державну експертизу, провели міжнародний тендер, відстояли усі оскарження в АМКУ та уклали з переможцем договір. 

Владислав Скальський зауважив, що Кабміну знадобилось півтора року на розробку Порядку використання коштів та наголосив, що триматиме питання старту реконструкції летовища на контролі й надалі.

Ми зупинили польоти, попередивши авіакомпанії та туроператорів практично за півроку, тому що приготувались починати роботи в 2019 році. Унікальна специфіка проекту полягає ще в тому, що летовище має подвійне використання. І в процесі організації робіт необхідно починати із ретельної підготовки: тимчасові дороги, мережі, складування інертних матеріалів, мобілізація бетонного вузла, влаштування дренажу, відновлення резервної полоси і багато іншого. Причому пам’ятати і про військову авіацію, яка повинна мати бойову готовність постійно. Усе це потребує часу. Півтора року пішло на те, щоб з’явився Порядок використання коштів. Щиро бажаю, щоб самі кошти якнайшвидше з’явились на рахунках визначеного в Порядку одержувача! Це питання тримав і триматиму на контролі й надалі, - написав депутат. 

Поділитися :