На заході розповіли про можливості і переваги доступного середовища, особливості взаємодії з клієнтами вразливих груп населення, архітектурні рішення для впровадження безбар’єрності в закладах й інструменти державної підтримки. Також розповіли як безбар’єрний підхід може збільшити аудиторію, підвищити лояльність клієнтів і сприяти позитивному іміджу бізнесу.
Як зазначається на сайті Вінницької міської ради, днями у місті відбувся безкоштовний семінар із впровадження інклюзивних рішень «Безбар’єрність як Win-Win: чому це вигідно для всіх?». Його провели у Туристичному хабі Visit Vinnytsia для керівників та адміністраторів готелів, ресторанів, кафе, закладів дозвілля і туристичних компаній міста.
Це вже другий у цьому році семінар, який організовує департамент маркетингу міста та туризму з метою перетворення Вінниці на Місто ідей, доступних для всіх. Саме на це націлені зусилля чи не усіх органів міської ради, а також активних представників громадськості.
«Дуже символічним є те, що ми зібралися саме в День Гідності та Свободи, адже головна тема, про яку будемо говорити – це гідність. На жаль після початку повномасштабного вторгнення росії понад 300 тисяч людей в Україні отримали інвалідність (з них більше 50 тисяч мають протези). Тільки у Вінниці зареєстровано 16 тисяч людей, які мають статус ветерана. Водночас важливо згадати, що для Вінниці тема безбар’єрності не постала у 2022-му чи 2014-му, її у місті розвивають більше 20 років… І в найближчому майбутньому це буде вже не додатковою опцією, а рівнем конкурентоздатності. Бо, наприклад, я і моя родина, будемо робити свідомий вибір на користь тих, хто турбується про всіх. Впевнений, що Вінниця в особі ваших колективів може створювати ті приклади, які будуть розповсюджуватись по всій Україні. Ми будемо всіляко підтримувати цей процес», – сказав у своєму виступі заступник вінницького міського голови Владислав Скальський.
На семінарі представникам закладів харчування, розміщення та дозвілля надали інформацію, про можливості і переваги доступного середовища, особливості взаємодії з клієнтами вразливих груп населення, архітектурні рішення для впровадження безбар’єрності в закладах, інструменти державної підтримки, а також як безбар’єрний підхід може збільшити аудиторію, підвищити лояльність клієнтів і сприяти позитивному іміджу бізнесу.
Про це учасникам розповіли запрошені експерт(к)и: голова правління ГО «Гармонія» Людмила Нецкіна, заступник директора КП «Агенція просторового розвитку» Максим Кравчук, директорка департаменту відновлення та розвитку Вінницької міської ради Ольга Ремешевська, заступниця директора Вінницької філії Вінницького обласного центру зайнятості Світлана Кривенко і засновниця агенції PR BURO Марина Прісняк.
«Дуже часто представників маломобільних груп не розглядають як клієнтів. В більшості закладена стереотипна думка, що люди з інвалідністю є тільки отримувачами соціальних послуг, і дуже часто не можуть бути платоспроможними. Насправді ж багато людей працюють, заробляють гроші, подорожують… Тим більше, що інвалідність не завжди є явною.Тому в сферах гостинності та дозвілля у центрі має бути клієнт, який прийшов отримати послугу і платить за це гроші. А те, чи він прийшов на своїх двох, чи на кріслі колісному, не повинно мати різниці. В центрі завжди має бути людина, а не її діагноз чи соціальний статус. І якщо у вашому закладі присутні бар’єри, ви вже автоматично втратили всіх тих клієнтів, які банально не змогли до вас зайти, знайти потрібну інформацію чи скористатися вбиральнею. Тому важливо змінюватися, не чекати, коли це буде наказово, а робити це свідомо з власного бажання. Тим більше, що зараз є багато грантів для бізнесу по облаштуванню безбар’єрного простору. Головне – шукати можливості і бачити їх», – розповіла голова правління ГО “Гармонія” Людмила Нецкіна.
Директор департаменту маркетингу міста та туризму Олександр Вешелені зазначив, що подібні заходи є важливим кроком на шляху до створення більш доступного та комфортного середовища, тому їх будуть проводити у Вінниці і надалі.
«Прикро, що саме війна змушує нас подвоювати і потроювати зусилля зі створення доступного простору для всіх – але вінничани завжди позитивно сприймали ті зміни, які були спрямовані на питання інклюзії. Бізнес може інвестувати трохи часу і коштів для базових рішень у просторі, навчити персонал, і в результаті отримати якісно іншу атмосферу в закладі – коли люди знають, що про їхні запити подбали ще до того, як вони переступили поріг. Від цього виграють всі, і наше місто також», – сказав Олександр Вешелені.
Нагадаємо також, що у Вінниці зняли відео про те, як у місті формують безбар’єрне середовище: https://vinnytsia.city/u-vinnytsi-znyaly-video-pro-te-yak-u-misti-formuyut-bezbar-yerne-seredovyshhe/