Вирішити проблему браку місць для паркування може, зокрема, впровадження платного паркування на окремих ділянках, вважають фахівці.
До дискусії, яка пройшла 29 червня HUB Місто змістів, долучились представники компанії "А+С Україна", Департаменту енергетики, транспорту і зв'язку Вінницької міської ради, КП "Інститут розвитку міст", депутати міської ради, що входять до постійної комісії з питань промисловості, підприємництва, транспорту, зв’язку та сфери послуг.
За даними Головного сервісного центру МВС, у 2019-2020 роках у Вінницькій області відбувалось у середньому понад 20 тисяч перших реєстрацій автомобілів за рік, з яких у Вінниці – близько 5 тисяч авто.
"У нас є опосередковані дані, які взяті на основі дослідження GFK, яке проводилось наприкінці 2018 – на початку 2019 року. За цим дослідженням, 72% вінницьких родин зазначають, що в них немає в родині автомобіля, 26% родин кажуть, що у них є 1 автомобіль, і в 1% вінницьких родин є 2 або більше автомобілів. Знаючи середньостатистичну чисельність родини у Вінницькій області (це 2 з половиною особи), можна визначити рівень автомобілізації у 110 автомобілів на тисячу мешканців, або 37 тисяч автомобілів на всю Вінницю", – розповів директор Агенції просторового розвитку Максим Кравчук.
Як зазначив під час виступу Максим Кравчук, на Замості біля Залізничного вокзалу та ринку, крім вінничан, тимчасово паркуються постачальники та таксисти. Найбільший дефіцит паркомісць спостерігається вночі біля новозбудованих житлових комплексів, а вдень – біля ринків. А найбільшу кількість автівок, майже 8 тисяч, зареєстрували в час роботи ринків об 11.00.
"Дослідження показало найбільшу кількість зафіксованих автомобілів – це 8 тисяч машин – у суботу об 11 годині дня, тобто в час роботи ринків. І тут видно, наскільки завантажені стають вулиці, які пролягають до Центрального та Привокзального ринків. Якщо говорити про конкретні території, то вночі є великий дефіцит біля житлових комплексів, особливо новозбудованих, а вдень спостерігається гострий дефіцит паркомісць біля ринків. І динаміка в 11-13 відсотків приросту автомобілів на рік робить задачу вирішення питань паркування особливо актуальною", – зауважив Максим Кравчук.
Розробники концепції паркування кажуть, що надихнулись досвідом Мюнхена, де при створенні підземних та наземних багатоповерхових платних паркінгів стільки ж місць забиралось з вулиці.
"В цілому, робота, яка напрацьована нашими колегами з Києва, компанією "А+С Україна", спрямована на те, щоб вибудувати до 2030 року бачення першочергових заходів і на перспективу з тим, щоб саме в районі Замостя предмет паркування був опрацьований детально, ретельно і в тестовому режимі міг би набути свого бачення саме для Вінниці. У багатьох містах вже реалізовано підхід платного паркування", – розповів головний архітектор Агенції просторового розвитку Олександр Коротких.
Як розповіла Оксана Мирошниченко, координаторка проєкту компанії розробників концепції паркування "А+С", завданням проєкту було визначити цілі і пріоритети міста в плані стратегічного розвитку. А також – врахувати вже наявні проєкти, яких є достатньо багато.
Оксана Мирошниченко розповіла, що згідно з проектом зони паркування на Замості розділили на чотири категорії:
Координаторка проекту зазначила, що, за результатами досліджень, пропонується виділити три платні зони і четверту – безкоштовну. Найвища оплата паркування пропонується на першій зоні – Коцюбинського, тому що там найбільше паркування заважає іншим режимам пересування, зокрема громадському транспорту.
"Власне, таким чином ми пропонуємо розвантажити Коцюбинського. Зокрема, там планується частково вводити паралельне паркування і місць все одно буде менше, а попит на них буде більший. Відтак, потрібно регулювати це ціновою політикою", – розповіла фахівчня.
Зазначимо, що концепція паркування в районі Замостя розроблена у 2020 р. компанією "А+С Україна" на замовлення КП "Агенція просторового розвитку".