Впорядкувати вивіски планують на дванадцяти вулицях. Зокрема по вулиці Архітектора Артинова, Театральній, Кропивницького, Мури, Магістратській та Оводова.
Вивіски на будівлях повинні покращувати візуал міста та водночас зберігати масштаб середовища й туристичної привабливості вулиць. Так вважають експерти, представники бізнесу та жителі міста. Позаяк зовнішній вигляд споруд на центральних вулицях – це перше, на що звертають увагу туристи.
В межах робіт по впорядкуванню вивісок центральної частини Вінниці, представники департаменту архітектури та містобудування міськради повідомляють підприємцям, як необхідно облаштувати вивіски на торговельних площах, аби зробити їх відповідними до чинних правил. Головний архітектор міста Євген Совінський пояснює, що у Вінниці впродовж кількох років діють єдині правила. Щоправда, у центральному історичному ареалі ці правила більш суворі.
Тут вивіски повинні мати найменший вплив на композицію фасаду. Ми намагаємось працювати з підприємцями індивідуально щодо кожної вивіски, знаходити баланс між композицією фасаду і брендом самого підприємства, якщо у нього зареєстрована торгова марка або різні логотипи та фірмові знаки. Здебільшого, це конструкції, які скомпоновані з окремих об'ємних літер, розміщуються на каркасі, який пофарбований у колір фасаду», – каже головний архітектор міста.
Багато представників бізнесу вже реорганізовують вивіски та зовнішню рекламу, оскільки розуміють завдання та вболівають за вигляд міського простору. Директорка Торгового комплексу «Петроцентр» Олена Гладка розповіла, що коли завершували реконструкцію фасаду торгового комплексу, одразу врахували і необхідність впорядкування вивісок. Запропонований фахівцями міськради варіант сподобався, оскільки є чіткий алгоритм і вимоги фактично однакові для всіх. Каже, спершу вивчили порядок розміщення вивісок у місті, а потім розробили комплексну схему, яку затвердили головним архітектором міста.
Тепер це наш внутрішній нормативний документ. Його показуємо орендарям і одразу обговорюємо з ними вимоги. Для нас також важливо, щоб Вінниця мала гарний та привабливий вигляд, а фасади не були захаращені банерами різних кольорів, стилю та розмірів, - каже пані Олена.
Також директорка Торгового комплексу «Петроцентр» відзначила, що порядок розміщення вивісок чітко розмежовує поняття вивісок та реклами.
«Вивіска – це не реклама, а інформаційний вказівник, який розповідає, що розміщено в будівлі: які магазини, фінансові установи та які послуги тут можуть отримати вінничани. Вивіска має бути уніфікована, розміщена на металевому каркасі, пофарбованому у колір фасаду», - зазначила керівниця ТК.
Приміром на фасаді магазину «Сама ліпила», по вул. Архітектора Артинова, уже розмістили вивіску відповідно до усіх норм та правил. Співвласник мережі магазинів «Сама ліпила» Михайло Пасєка каже, що отримали пропозицію орендувати приміщення у центральній частині міста, і одразу звернулись до департаменту архітектури та містобудування міської ради, аби дізнатись вимоги до впорядкування вивісок
Отримавши потрібну інформацію, ми зробили макет, узгодили з департаментом, і вже кілька тижнів маємо гарну вивіску. Взагалі, вважаю, що підприємцям варто дотримуватись єдиних стандартів щодо вивісок, адже так місто виглядає більш охайним та естетичним.