Натомість у департаменті економіки та інвестицій міськради визначили оптимальний тариф – 8 грн за поїздку.
Як розповів "Місту над Бугом" директор департаменту Максим Мартьянов, визначили єдиний тариф для електротранспорту та муніципальних автобусів. Він соціально орієнтований, проте заздалегідь збитковий для Вінницької транспортної компанії. Чиновник зазначає, що наразі необхідний розумний баланс: врахувати інтереси вінничан і водночас дати можливість підприємству працювати, аби надавати послуги.
– До виконавчих органів міської ради звернулось комунальне підприємство "Вінницька транспортна компанія" з проханням переглянути тарифи на проїзд у міському авто та електротранспорті. Запропонували тариф 15, 19 на проїзд в електротранспорті і 18, 06 в автобусах. Ми перевірили розрахунки, і можу сказати, що вони об’єктивні. Проте, з урахуванням економічної ситуації в країні, зростання цін на все і водночас низьку платоспроможність населення, – міська влада не може допустити такого зростання ціни прозду. Адже ми повинні подбати про вінничан, – каже Мартьянов.
Проаналізувавши витрати та пасажиропотік у розрахунках планових тарифів, провівши ряд переговорів, зокрема і з транспортниками, вважаємо, що максимальна вартість поїзду в муніципальному транспорті може становити не більше 8 грн, – зазначив Максим Мартьянов. Водночас каже, бачимо економічно обґрунтовані розрахунки від ВТК й розуміємо, що такий тариф збитковий для підприємства. За таких умов про розвиток міського транспорту не йдеться.
– Приміром, для електротранспорту в цьому тарифі 8 грн ми були змушені зменшити таку статтю, як "витрати на утримання, експлуатацію та ремонт, основного виробничого обладнання", з нормативних майже 190 млн грн – до мінімальної потреби у розмірі 60 млн грн, оскільки рухомий склад, а це 207 одиниць електротранспорту, необхідно на постійній основі підтримувати у справному стані, адже це безпека пасажирів, – пояснив директор департаменту економіки та інвестицій.
Визначений тариф вдвічі менший за економічно обґрунтований рівень. Максим Мартьянов пояснює, - усвідомлюють, що він не покриє витрати підприємства повною мірою і міський бюджет і надалі частково дотуватиме "Вінницьку транспортну компанію", щоб забезпечити послуги перевезення пасажирів.
Водночас у міськраді сподіваються, що Кабмін все ж послабить карантинні обмеження щодо кількості пасажирів у транспорті. Тому і врахували у тарифі 8 грн збільшення пасажиропотоку у 1,5 раза в порівнянні з фактичними перевезеннями за 2020 рік (зокрема з 43,7 млн до майже 67 млн в електротранспорті). Хоча розуміють, що до перед карантинної ситуації навряд чи повернуться.
Додамо, що 4 червня оприлюднять проєкт рішення виконкому міськради з новими тарифами на проїзд у муніципальному транспорті. Протягом місяця зацікавлені сторони можуть надіслати свої пропозиції та зауваження. Після чого проєкт рішення винесуть на розгляд виконкому міськради.
Нагадаємо також, що 2 червня директор "Вінницької транспортної компанії" Михайло Луценко повідомив, що обґрунтований тариф на проїзд у муніципальному транспорті нині становить 15 і 18 гривень.