Діючий тариф на проїзд у громадському транспорті один з найнижчих в Україні і економічно необґрунтований.
Про це "Місту над Бугом" повідомив директор Вінницької транспортної компанії Михайло Луценко. Він пояснив, що востаннє тариф на проїзд у муніципальному транспорті Вінниці переглядали ще у 2018 році і вже тоді він був збитковим для підприємства.
– У 2018 році, коли ми затверджували останній тариф, економічно обгрунтований тариф по автотранспорту був десь 5,66, по автобусу – 8,03 грн. Але був прийнятий 4 по електротранспорту і 5 по автобусах. Тоді вже були збитки, і з тих пір вони накопичувались. Тому наразі при піднятті вартості металу, електроенергії, газу – це вже катастрофа, вже зараз терміново треба приймати міри. Тому що в нас був якийсь запас міцності, який ми за цей рік, коли був локдаун, вичерпали. І сьогодні потрібно ремонтувати транспорт, колії та всю інфраструктуру. Питання наразі назріло.
За словами директора Вінницької транспортної компанії, наразі у Вінниці тариф на проїзд один з найнижчих в Україні. Але у багатьох українських містах постало питання перегляду вартості проїзду, оскільки стрімко зросли ціни на усі складові тарифу: електроенергія, паливо, метал, зарплатня працівникам. Михайло Луценко пояснив, що підприємство вичерпало усі свої резерви і, аби продовжувати надавати послугу, необхідно запроваджувати економічно обґрунтований тариф.
– На сьогоднішній день найвища вартість у Києві – 8 грн, в Одесі – 6 грн, у Львові – 7 грн, але наразі багато міст ідуть на перебрахування тарифу. Тому що дуже стрімко ростуть всі наші складові. Якщо взяти кольоровий метал – мідь, який ми застосовуємо у великі кількості, то він коштував 210 тисяч/тонна, то сьогодні вже коштує 370. Якщо метал у 2017 році коштував 22 тисячі, то сьогодні вже 46. І зарплата – по-перше, ми сьогодні перейшли на нову галузеву угоду і, по-друге, зарплата формується залежно від прожиткового мінімуму.
Про дати зміни тарифу на проїзд у громадському транспорті наразі говорити зарано, оскільки звернення від Вінницької транспортної компанії перебуває на розгляді в департаменті економіки міськради. Після перевірки обґрунтованості та доцільності запропонованого тарифу готуватимуть регуляторний акт та подаватимуть відповідний проект рішення на виконком міськради.
– Це великі розрахунки, і, відповідно, над цим працювали наші економісти. Сьогодні ці розрахунки вже зроблені і подані в департамент економіки. Там їх зараз перевіряють: з чимось погоджуються, з чимось - ні. Коли вже буде знайдена точка дотику, тоді вже можна буде говорити про те, що будемо виходити на такий-то тариф. Сьогодні про це ще зарано говорити. Але те, що він не відповідає сьогоденню, – це однозначно.